Say NO to Spam! WhatsApp Menguji Notifikasi Spam Untuk Pengguna 0 133

Ni biasa terjadi dalam group chat, ada je 2 atau 3 orang ‘kawan’ yang dok rajin hantar mesej berangkai yang sumber pun tah dari mana depa kutip. Dah la hantar banyak kali lepas tu entah betul entah tidak, dok sedap sebar je kat semua orang.

WhatsApp dilaporkan sedang menguji fungsi notifikasi bagi membendung perkara ini, supaya ‘kawan’ jenis macam ni tak dibeduk secara berjemaah. Menurut whatsappen , fungsi ini akan memaparkan amaran jika sesuatu mesej itu telah dikongsi berulang-ulang kali. Lagi banyak dihantar, lagi tinggi la peratusan bahawa mesej yang diterima itu berunsurkan mesej SPAM.

Sekian, hentikan SPAM!

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Send this to a friend